klik di sini :)

Wednesday, December 29, 2010

MAKAN LEWAT - Kesan jangka panjang....


``MAMAK, teh tarik gelas besar satu, kasi tariktinggi-tinggi tau. Kau bagi kopi O, `kaw' punya dekat kawan aku ni.'' ``Makan bos?'' ``Makan... roti canai telur sama nasi lemak sotong. Cepat sikit ya. Lapar ni.'' 


``Okey, okey, siap!'' 

Setelah penat bekerja dan menelaah pelajaran, tiada yang lebih enak daripada menikmati sekeping roti canai kosong, telur atau sardin yang baru diangkat dari kuali leper dan dicecah bersama kuah kari atau dal. 

Selain itu, sepinggan nasi lemak yang masih'berasap' bersama sambal sotong, lawan dengan segelas besar teh tarik atau kopi O `kaw' merupakan antara menu utama pada sebelah malam. 
Kalau dahulu, makan di luar pada waktu malam adalah untuk memenuhi undangan tertentu tetapi kini perubahan gaya hidup telah menjadikannya sebahagian rutin harian termasuk selepas detik 12 malam. 

Bukan sahaja para pekerja syif malam bahkan juga pelajar-pelajar institusi pengajian tinggi, ahli keluarga, mereka yang tidak boleh tidur (penghidap insomnia) atau seseorang yang sedang dalam kesunyian dan mahu bersendirian. 

Semuanya berpusu-pusu menceriakan suasana malam di warung-warung mahupun restoran-restoran sambil bersembang kosong atau isu-isu semasa di dalam ataupun luar negara. 

Jika Selasa lalu kita didedahkan tentang belacan dan kaitannya dengan kanser sistem penghadaman, trend makan malam di luar ini pula mendatangkan kesan jangka panjang yang lebih buruk kepada kesihatan. 

``Trend ini akan meninggalkan kesan jangka panjang yang tidak baik terhadap kesihatan seseorang kerana ia tidak memberikan peluang kepada lemak untuk dicernakan. 

``Lemak yang terkumpul itu akan menyempitkan saluran darah dan menghalang pengalirannya menyebabkan beberapa jenis penyakit bergantung di mana penyumbatan itu berlaku,'' kata Presiden Persatuan Pemakanan Malaysia, Dr. Tee E. Siong. 

Menurutnya, makanan bergoreng yang mengandungi banyak lemak dan minyak menyebabkan masalah kegemukan yang menjadi punca pelbagai jenis penyakit lain. 

Kajian menunjukkan bahawa lemak yang terkumpul di bahagian perut mempunyai impak negatif yang lebih buruk berbanding anggota tubuh yang lain. 

Ia menandakan risiko yang lebih tinggi untuk mendapat banyak penyakit seperti jantung, serangan angin ahmar, diabetes dan kanser. 

Lain-lain penyakit termasuk tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi, masalah berkaitan tulang seperti artritis dan gout, kesukaran bernafas, hernia dan masalah berkaitan emosi. 

Dr. Tee berkata, lemak yang merupakan sumber kalori terbanyak gagal melalui proses penghadaman sempurna jika seseorang itu terus tidur selepas makan. 

``Sekurang-kurangnya dua jam diperlukan sebelum tidur bagi membolehkan kalori dibakar dan dihantar ke tempat-tempat lain di dalam badan,'' katanya. 

Pengambilan kalori yang melebihi keperluan harian (lelaki bersamaan 2,000 kalori manakala wanita 1,800) akan diubah menjadi lemak di dalam tubuh. 

Jika seseorang makan 3,500 kalori lebih banyak dalam masa beberapa hari atau minggu, berat badan mereka akan naik 0.5 kilogram. 

Seseorang itu akan kehilangan berat badan yang sama jika makan kurang daripada jumlah kalori berkenaan. 

Ditanya tanggapan senaman ringan boleh membantu membakar lebihan lemak sebelum tidur, Dr. Tee bagaimanapun menyangkal tanggapan itu. 

Malah, katanya, tindakan itu hanya akan menjadikan seseorang lebih cergas dan semakin sukar untuk melelapkan mata. 

Beliau menasihatkan orang ramai supaya mengelakkan makanan bergoreng, berminyak dan berlemak (menggunakan santan) seperti mi goreng, masakan berkari, roti canai dan nasi lemak. 
Sementara itu, minuman yang mengandungi kandungan gula berlebihan seperti teh tarik dan minuman berkarbonat juga perlu dikurangkan dan digantikan dengan susu atau kacang soya. 
``Jika masih mahu makan malam, pilih makanan yang lebih sihat. 

``Contohnya, roti, sandwic, pau, salad atau ulam-ulaman, bijirin, biskut tanpa krim, makanan berasaskan sup, rebus, kukus atau panggang. 

``Bagi para pekerja syif malam, mereka perlu memakan sesuatu pada waktu rehat bagi mengelakkan pengambilan makanan secara berlebihan selepas pukul 10 malam,'' katanya. 
Mengulas lanjut, apabila seseorang makan lewat malam, mereka cenderung untuk meninggalkan sarapan kerana masih terasa kenyang sewaktu bangun tidur. 

Sedangkan, sarapan penting untuk meningkatkan kadar metabolisme yang menjadi sumber tenaga seseorang untuk melakukan kerjanya. 

Akibatnya, mereka hanya akan menunggu waktu makan tengah hari dan ini menyebabkan badan kekeringan zat makanan untuk satu tempoh yang panjang. 

Tidak makan pagi menyebabkan kadar metabolisme berada pada kedudukan `gear rendah' seterusnya menyebabkan seseorang tidak aktif dan hilang daya tumpuan. 

Dr. Tee turut melahirkan kekecewaannya apabila terkenangkan sikap orang ramai yang mengambil mudah tentang berat badan ideal - indeks jisim tubuh (BMI)sendiri. 

``Kalaulah mereka sedar kepentingan berat badan dan kesihatan, sudah tentu mereka akan mengingati beratbadan masing-masing seperti nombor kad pengenalan,''katanya. 

Selain menyimpan alat penimbang berat badan di rumah, tahap kesihatan juga boleh ditentukan dengan mengukur lilitan pinggang. 

Seseorang itu berisiko mengalami masalah berat badanserius sekiranya mempunyai ukuran pinggang 90 sentimeter bagi lelaki dan 80 sentimeter bagi wanita, tambah Dr. Tee. 

Memperkatakan tentang aliran baru ini tidakkan lengkap tanpa menyentuh tentang gangguan pemakanan berkaitan yang dikenali sebagai Sindrom Makan Malam (NES). 

Seseorang itu dikategorikan sebagai NES apabila menunjukkan gejala seperti tidak berselera makan pada waktu siang tetapi sebaliknya di sebelah malam. 

Mereka juga mengalami insomnia dan ada ketikanya bangun empat ke lima kali dalam satu malam kerana lapar lalu bergegas ke dapur dan membuka peti sejuk. 

Rata-rata penghidap NES yang terdiri daripada golongan gemuk obes tidak boleh tidur selagi mereka tidak makan. 
Mereka mengambil lebih separuh daripada keperluan kalori harian selepas pukul 7 atau 8 malam, terutamanya kek dan biskut rangup kaya karbohidrat. 

NES yang mula ditemui pada tahun 1950-an baru-baru ini mendapat cabang terbarunya yang dikenal pasti sebagai Sindrom Makan Tidur (SRES). 

Kalau orang lain perlu bangun untuk makan, penderita SRES berjalan dalam tidur dan hanya menyedarinya pada pagi esok apabila terdapat lebihan jem pada muka dengan katil yang berselerak sisa-sisa makanan. 

NES dan SRES mempunyai persamaan dari segi gangguan tidur, dikatakan berpunca daripada tekanan dan menjadi pencetus obesiti. 

Cara pengiraan Indeks Jisim Tubuh (BMI): BMI merupakan pengukuran berat badan bagi menentukan tahap risiko kesihatan. 

Contohnya: 50 kilogram (berat) dibahagi 1.56 meter x 1.56 meter (tinggi) bersamaan 20.54 
Petunjuk BMI: 
- Kurang 18.5 - kurang berat badan 
- 18.5 hingga 24.9 - berat badan sihat 
- 25 hingga 29.9 - berat badan berlebihan 
- 30 hingga 39.9 - obesiti 
- 40 ke atas - obesiti morbid (berpenyakit yang boleh mengundang maut).

Tuesday, December 28, 2010

Maafkanlah Mereka

Jika anda mendengar kata-kata yang tidak patut dari saudara anda atau anda baca tulisan yang memburuk-burukkan anda, maka berikanlah kata maaf anda.

Apabila seseorang mencemuh, memcaci, mengejek serta menyakitimu, maka berikanlah juga kata maafmu pada mereka.

Apabila seseorang terlambat mengunjungi atau menemuimu, maka maafkanlah dia.

Jika dia tidak gembira di saat anda bergembira, tidak sedih di saat anda bersedih, dan tidak turut serta dalam pesta kemenangan anda, maka maafkanlah dia juga.

Mengapa anda mesti memberi maaf di atas seluruh kejahatan ini?

Itu supaya anda merasa nyaman dan tenteram. Agar anda dan orang lain bahagia, kerana anda telah menyelesaikan masalah dari akarnya.

Jika anda tidak melakukan hal itu, maka anda akan menemukan suasana hati anda sendiri yang keruh, resah, sengsara, sentiasa mengingatinya dan ingin menuntut balas keatasnya.

Dengan demikian, maka hidup anda akan berubah, mengalami krisis yang sebenar, menjadi setimbun masalah dan selonggok ketakutan!

Firman Allah dalam Surah Al-Imran, ayat 134 :

"Iaitu orang-orang yang mendermakan hartanya pada masa senang san susah, dan orang-orang yang menahan kemarahannya, dan orang-orang yang memaafkan kesalahan orang lain. Dan (ingatlah), Allah mengasihi orang-orang yang berbuat perkara-perkara yang baik."
Masyaallah!

Alangkah baiknya jiwa yang penuh toleransi, kerana ia akan hidup dalam keamanan,ketenangan, ketenteraman dan penuh kasih sayang.

Sedangkan jiwa yang pendendam dan sentiasa mempunyai perasaan ingin menuntut balas akan hidup dalam kesengsaraan, kerugian dan kehinaan.

Nauzbillah.

Renungkanlah bersama.


p/s : Jika kita ingin mendapatkan kemaafkan dari orang yang pernah kita sakiti, ajar dahulu diri kita apa erti kemaafan yang sebenar dan belajar memaafkan orang yang pernah menyakiti kita.

Memberi dahulu adalah lebih baik dari megharapkan penerimaan.

Monday, December 27, 2010

si cOmeL nyanyi Lagu Anuar Zain






ChurpChurp | Social Share » Catch Korean Pop Stars live in Malaysia! (Preview)

ChurpChurp | Social Share » Catch Korean Pop Stars live in Malaysia! (Preview)

Terapi Pernafasan Untuk Sakit Kepala & Keletihan




(BREATHING THERAPY FOR HEADACHE & TIREDNESS)
Kita memiliki hidung berlubang disebelah kiri dan disebelah kanan. Apakah fungsinya sama untuk menarik dan membuang nafas ? 
(Our noses have left and right nostrils. Are these nostrils having the same function for inhaling/"breathe- in" and exhaling/"breathe- out"?). 

Sebenarnya fungsinya tidak sama dan dapat kita rasakan bezanya, sebelah kanan mewakili matahari (mengeluarkan panas ) dan sebelah kiri mewakili bulan (mengeluarkan dingin ). 
( Actually it's not the same and we can feel the difference. Accordingly, the right side represents the sun/"heat" and the left side represents the moon/"cold" . 

Jika sakit kepala , cubalah menutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafaslah melalui hidung sebelah kiri dan lakukan kira-kira 5 minit , sakit kepala akan sembuh . 
( When having headache, try to close your right nostril and use your left nostril to do breathing for about 5 min. The headache will be gone). 

Jika anda merasa lelah , tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan bernafaslah melalui hidung sebelah kanan . Lakukan ulang-alik . Tak lama kemudian, anda akan merasakan segar kembali. Sebab lubang hidung sebelah kanan mengeluarkan panas, sehingga banyak sekali panas , lubang hidung sebelah kiri mengeluarkan dingin . 
(If you feel too tired, do it the opposite way. Close your left nostril and breathe through your right nostril. After a while, you will feel refresh again. Because the right side belongs to heat, so it gets hot easily. The left side gets cold easily). 

Perempuan bernafas lebih dengan hidung sebelah kiri , sehingga hatinya cepat menjadi dingin . Laki-laki bernafas lebih dengan hidung sebelah kanan , sehingga cepat sekali marah . 
(Women breathe mainly with their left nostril, so they get calm down easily. Men breathe mostly with their right nostril, so they get angry easily).

Apakah anda pernah memperhatikan pada saat bangun tidur, lubang hidung sebelah mana yang bernafas lebih cepat ? Sebelah kiri atau kanan ? Jika lubang hidung sebelah kiri bernafas lebih cepat , anda akan merasa sangat lelah . Tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan gunakan lubang hidung sebelah kanan untuk bernafas , anda akan merasa segar kembali dengan cepat. 
( When we wake up, do we notice which nostril breathes faster? Is it the left side or the right side ? If the left nostril breathes faster, you will feel very tired. Close your left nostril and use your right nostril for breathing and you will get refresh quickly) 

Cara tersebut boleh diajarkan kepada anak-anak , tetapi kesannya akan lebih baik jika diterapkan kepada orang dewasa . 
(You can teach your kids about it. The effect of breathing therapy is much better for adults). 


Dengan mempraktikkan terapi pernafasan ini secara betul (menarik dan mengeluarkan nafas), keadaan tubuh anda akan sangat tenang.

Sunday, December 26, 2010

Jawatan Kosong USM...




TARIKH TUTUP : 9 JANUARI 2011


KAMPUS KEJURUTERAAN



KAMPUS INDUK PULAU PINANG


KAMPUS KESIHATAN/HUSM KELANTAN


INSTITUT PERUBATAN & PERGIGIAN TERMAJU - P.PINANG









aKtiViTi MaSE LaPaNg...

Haaa...alhamdulillah....ari ni...siap jugak lengan baju kurung eyra nie...da lame sbnrnya nk blja wat lengan baju cam ni...akhirnya, berjaya jugak...xde la cantik sgt pon....ade senget2 sket...biase la...saye budak br belajar...hehe...





Inilah hasil nye...tp eyra xtau la apE nme sainstifik org panggil ( lengan bj bergetah nie)...so nk wat apE pulak lps nie yea...:)

Saturday, December 25, 2010

Ozzy Osbourne suruh Lady Gaga 'berehat'

LOS ANGELES 24 Dis. - Ozzy Osbourne mahu Lady Gaga 'berehat' daripada menjadi tumpuan ramai walaupun hanya dalam tempoh satu jam.

Bekas penyanyi utama kumpulan heavy metal Black Sabbath yang kini masih aktif sebagai penyanyi solo itu berkata, bintang pop tersebut perlu meninggalkan 'pakaian peliknya' untuk seketika.

"Saya rasa Lady Gaga perlu berehat seketika, dia agak keterlaluan dan terlalu menonjolkan diri.

"Dia boleh menjadi Madonna seterusnya jika dia berkelakuan betul. Saya suka dia, tetapi saya jelak dengan sikapnya. Apabila saya menonton televisyen, saya ternampak dia memakai cermin mata berlampu dan macam-macam lagi pakaian pelik," katanya kepadaUsmagazine.com.

Osbourne mengakui dia menyukai Lady Gaga kerana dia seorang yang menghiburkan tetapi imej berbeza yang ditampilkan setiap hari oleh penyanyi wanita itu disifatkan sebagai keterlaluan.

"Keistimewaan Lady Gaga mungkin akan membunuh kerjayanya jika dia terus dengan gayanya itu," katanya. 

- AGENSI

Rahsia Surah Al-Fatihah

Diri ini ingin kongsi kan rahsia surah al fatihah..

Sesungguhnya Siapa yang membaca Surah al-Fatihah, setiap ayat yang dibaca itu langsung dijawab oleh Allah.

Hadis Sahih Muslim diriwayatkan oleh Abu Hurairah r.a:
Rasulullah s.a.w. bersabda : Telah berkata Allah Azza-wa Jalla : Aku bahagi surah al-Fatihah antaraKu dan hambaKu menjadi dua bahagian (maksudnya : satu per dua untukKu dan seperdua lagi untuk hambaKu), dan akan Ku beri hambaKu apa yang mereka minta itu.

Apabila hambaKu itu berkata : “Alhamdulillahi Rabbil ‘Aalamin”, Allah menjawab : ”HambaKu memujiKu” ;

dan apabila hambaKu berkata : “Arrahmaanir Rahiim” , Allah menjawab : “HambaKu menyanjungKu” ;

dan apabila hambaKu berkata : “Maaliki Yaumiddin”, Allah menjawab : “HambaKu memuliakanKu”,

dan apabila hambaKu berkata “Iyyaka na’budu wa iyyaka nasta’iin” dan “Ihdinashshiraathalmustaqiim, shiraathal ladzina an’amta ‘alaihim, ghairil maghdhuubi ‘alaihim waladh-dhaalliin”, Allah menjawab : Ini semuanya untuk hambaKu, dan berilah hambaKu apa yang ia minta”

Friday, December 24, 2010

jOm LAyAn LaWak PeTanG....haha

Kisah Tan Sri Yang Rabun............


Suatu hari Tan Sri mendapat jemputan melawat pameran lukisan. Kerana ketika itu beliau mengalami sakit mata dan penglihatannya kabur, maka beliau mengajak Jenet iaitu pembantu untuk menemaninya.

Tan Sri : "Wow, cantiknya lukisan ni. Gambar ikannya benar-benar hidup." 
Jenet : "Shttt... jangan cakap kuat-kuat Tan Sri. Itu gambar buaya." 
Kemudian mereka melihat ke lukisan lain.

Tan Sri : "Lukisan Gajah ini nampak gagah sekali." 
Jenet : "Shttt... itu bukan gajah tan sri, itu gambar badak sumbu."

Setelah dua kali ditegur, Tan Sri cuba untuk tidak memberi komen pada lukisan lainnya sehinggalah beliau sampai kesatu sudut.

Tan Sri : "Wow, menakjubkan sekali. Lukisan Orang Utan ini begitu halus sekali garisannya. Ianya seperti hidup dan bergerak-gerak." 
Jenet terus ketawa dan berkata: "Tan Sri... Itu kan cermin. Wajah itukan wajah Tan sri!"

Thursday, December 23, 2010

Romantic Sms


Lives are for living I live for you 

Dreams are for dreaming I dream for you 
Hearts are for beating mine beats for you 
Angels are for keeping. Can I keep you? 



You are like the sunshine so warm, you are like sugar, so sweet... you are like you... and that's the reason why I love you! 



You must be a good runner because you are always running in my mind, you must be a good thief because you have stolen my heart, and i am always a bad shooter because I Miss You Always... 



If I had a penny for everytime I thought of you, I'd still miss you, but at least I would be rich enough to come and see you..!! 



If I die and go to heaven, I'll put your name on a golden star. So that all the angels can see, how much you mean to me. 



I miss you so, here around me, so many people, but yet so alone. I miss your lips, your lovely smile, I miss you each day more and more! 



Love is hard and will always be, but remember somebody loves you and that one is ME ! 



I wanted to send you all my love but the postman said it was too big ! 



If you live to be a hundred , I want to be a hundred minus one day , so I don't have to live a day without you. 



There are a lot of birds wispering only about you, you should once listen to them, then you would know how much I love you. 



When the night comes, look at the sky. If you see a falling star, don't wonder why, just make a wish. Trust me, it will come true, 'cause I did it and I found you! 



I hope that you finally understand, that I will love you untill the end, because your not just my girl, you are also my best friend! 



Kiss me and you will see stars ... .Love me and I will give them to you. 



My love, words however special ... could never even start, to tell you all the love I have for you within my heart! 



The day that I'll die, when death replaces birth, I'll recognize angels' faces, 'cus I live with one on earth. 



Loving you could take my life, but when I look into your eyes, I know you're worth that sacrafice! 



If you were a tear I would never dare to cry. I might lose you! 



If your heart was a prison, I would like to be sentenced for life. 



If a big fat man creeps into your bedroom one night and stuffs you into a bag, Then do not worry 'cause I told Santa I wanted you for christmas!



If you are mad at me, you might just as well give me all my kisses back! 



One day you will ask me: What is more important to you, me or your life? I will say: my life… You will walk away from me without knowing that YOU ARE MY LIFE! 



I have seen angels in the sky, I have seen snowfall in july, I have seen things u only imAgine to see, But I haven't seen anything sweeter than you. 



True love is hard to find. Special 1-1 of a kind. But the love inside of me is true. It appeared the day I met you! 



I believe that God above created you for me to love. He picked you out from all the rest cause He knew i'd love you the best! 



If I died or went somewhere far, I'd write your name on every star so everyone could look up and see you mean the world to me. 



I love you not because of who you are, but because of who I am when I am with you. 



Who cares whether this is a poem or rhyme, I will love you until the end of time. 



Last night I looked up at the stars and matched each one with a reason why I love you I was doing great, but then I ran out of stars. 



If you live for 100 more days, then I want to live for 100 more days minus one so that I'd never have to live without you. 



They say you only fall in love once, it can't be true. Everytime I look at you, I fall in love all over again. 



I get the best feeling in the world when you say hi or even smile at me because I know, even if its just for a second, that I've crossed your mind. 



Loved you yesterday, love you still, always have, always will. 



If there ever comes a day when we can't be together, just know that you are in my heart. You'll be in there forever! 



Do you believe in love at first sight? Or should I walk by again? 



You can fall from the sky, you can fall from a tree, but the best way to fall is in love with me. 



If I had a rose for everytime I thought about you Id be walking in a garden forever. 



I wrote your name in the sand but the waves washed it away. I wrote your name on my hand but I washed it the next day. I wrote your name on a paper but I accidentally threw it away. I wrote your name in my heart and forever it will stay. 



If I can only be with you in my dreams then I'll sleep for ever. 



Sometimes the best things in life are worth waiting for. So wait for me, I'll be right back. 



Why is it that I have to climb 1000 mountains to get to you and all you have to do is smile to get to me? 



If I got a penny every time I thought of you I'd be a millionaire by tomorrow. 



If you stood in front of a mirror and held up a dozen roses you would see the 13 most beautiful things in the world. 



A day without you is like a day without light because you light up my life. 



Is it true? Can it be? Are you the only one for me? 



Tonight I ask the stars above. How I'll ever win your love. What do I do.What do I say. To turn your angel eyes my way? 



The shortest word for me is "I" 
The sweetest word for me is "love" 
The only word for me is "you!" 



The way you look into my eyes, It scares me 
The way you say "I love you", It scares me 
The way you know just what to say, It scares me 
The ways you scare me, I love it 



Good days come often, Bad days do too, But the best days only come when I'm with you. 



You tripped me, so I fell for you. 



I will love you until my heart stops beating. 



If nothing lasts forever, will you be my nothing? 



I wish I was your blanket, I wish I was your bed, I wish I was your pillow underneath your head, I want to be around you, I want to hold you tight, and be the lucky person who kisses you goodnight. 



Each time I miss you a star falls from the sky, So if you look up at the night sky and find it dark with no stars, its all your fault, you made me miss you too much. 



Words alone will never be able to express the depth of my love for you. 
In case you didn't know, I'll be loving you always and forever! 



Let these words not only touch your eyes, let them travel through your soul, and let them rest in your heart as you rest in mine…I love you. 



Falling in love with you was the easiest thing I've done in my life. 



Hand in hand and heart to heart my love for you shall never part. 



Loving you makes my heart explode with happiness. 



Rains fall, winds blow, the sun shines... it all comes naturally, just like loving you. 



Bfseing with you is like having every single one of my wishes come true. 



Loving you has been the best thing to ever happen to me! 



Just had to let you know... you're the best! I love you! 



You are the sun in my day, the wind in my sky, the waves in my ocean, and the beat in my heart. 



I wish I was there to hold you tight instead of just send this loving, "Good Night." 



Thank you for being the one who calms all my inner fears. 



Just when I thought it couldn't get better, you prove me wrong! I love you! 



I LOVE YOU 2-DAY 
I LOVE YOU 2-MORROW 
PUT IT TOGETHER 
I LOVE YOU 4-EVER 



How lucky I am to have known someone who was so hard to say goodbye to. 
Love you dear. 



I'm not the same since i met u, the days turned longer the nights turned colder and u will always have a special place in my heart just for you. I LOVE YOU 



Without your LOVE, dayz are "Saddy, Moanday,Tearsday, Wasteday, Thirstday, Frightday, Shatterday". 



Words however special... could never even start, to tell you all the love I have for you within my heart. xXx 



I feel something in my heart, it's like a little flame, every time I see you, this flame lights up, this flame is special for you, because I LOVE YOU!... .



It must have been a rainy day when you were born, but it wasn't really rain, the sky was crying because it lost its most beautifull angel... ! 



Sometimes words are hard to find, to form that perfect line to let you know you're always on my mind! 



If i could give u 1 thing in life, i would give u the ability 2 c yourself through my eyes, only then would u realise how special u r 2 me! 



Listed below are the things that I dont like about you: 
1.2.3.4.5.6.7.8.9.10... 
What can I say? I LOVE everything about U! 



A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T V W X Y Z 
oops! i miss "U" 



U have been called b4 cupids court 4 stealin my heart, tresspassin in my dreams and robin me of my senses, uv been sentenced 2 a lifetime with me, how do u plead? 



Last night I sent an angel 2 watch over u while u were sleeping but it came back early! So I asked it why? It said that angels don't watch over other angels! 



By following my heart I came to you, I only forgot to take something back with me. For my thoughts are still with you. 



Roses of red grow in my heart and they will never wither... 'Cause they bloom every time I see your smile, hear your voice or just think of you! 



You know what, in the whole world there is no such darling whom I love and I want the whole world to know that I will never forget you! 



You are always in my heart, here and everywhere, There is no one in the whole world that makes me feel this way. 



They learned me that one hours equals 60 minutes and that one minute equals 60 seconds, but they never told me that one second without you can last for ever! 



I do not think much, i do not think often, but when I think, I think of you! 



Tears in my eyes ... ... ... Tears for you ... ... Tears that realise how much I love you. 



If a raindrop would mean ... I love you and you would ask me how much I love you, i bet you that it would …. rain all day ! 



I love you even more than when I started this sentence. 



I'll love you till the end! And then some more. 



A day without your love is a day without life. 



U may be out of my sight, but not out of my heart. U may be out of my reach, but not out of my mind. I may mean 



nothing to u, but u'll always be special to me. 



Someday you'll 4get abt me, ... my name, ... my voice, who I am & who I am 2 you... But even if you 4get abt me, I just wan u to know... I'll never 4get you... 



So many questions, but the answers are so few, all i really know, is, I MISS YOU ! 



I may seldom tell u how special u are, i may not be able to reach u coz we're both busy, but inspite of all, u know u are someone i really miss and care about. 



I dont have the measels, i am not confined to bed, asperin wont help coz it aint my head, i dont have back ache or the flu, its more serious... i am missin u! 



Ull always be mine 4 now & 4ever.Ull always be mine 4 u r my treasure.Ull always be mine please tell me its true.Please be mine 4ever ill always luv u. 



Sweet as a rose bud bright as a star cute as a kitten thats what u are.bundles of joy sunshine and fun you are everything i luv all rolled into 1. 



I have liked many but loved very few. yet no-one has been as sweet as u. I'd stand and wait in the worlds longest queue. just for the pleasure of a moment with u. 



A special smile a special face.a special someone i cant replace.i luv u i always will.uve filled a space no one can fill! 



I luv ur eyes i luv ur smile.i cherish ur ways i adore lace w:st="on"ur lace style. Wot can i say?ur 1of a kind & 24/7 lace w:st="on"ur lace on my mind! 



As I lie awake in my bed. All sorts of thought run through my head, Like why do I love you as much as I do. Then I realise its because you are you! 



I love so much my heart is sure. As time goes on I love you more. Your happy smile, Your loving face, No one will ever take your place. 



I hide my tears when I say your name, 
but the pain in my heart is stil the same. 
Though I smile and seem carefree, 
there's no one who misses you more than me!! 



Is that love i see in your eyes, or merely a reflection of mine? 



Curved high on a mountain covered in dew... I saw these 3 words... I LOVE YOU! 



Fate has brought us together, to meet, to know and to part is the saddest thing in life... I £ove You... 



A sMiLe tO pUt You On HiGh... A KisS To Set YoUr SouL ALriGhT... WouLd iT bE aLriGhT iF I spEnT ToNiTe BeiNg LovED bY YoU 



It is not being in love that makes me happy... but is being in love with YOU that makes me happy. 



Being near is not the meaning of being dear, 
I may be far from u but msgs are bridges 
2 make u feel that I always REMEMBER YOU! 



When all seems lost and lonely for you 
And you dont really know what to do 
Look inside your heart and see 
There in a special place, I will be.